Kulturpromenad med picknick

Guidad tur utomhus i Älmhult.

Följ med ut i friska luften på en vandring i Ingvar Kamprads fotspår. Lär känna Älmhult och IKEA historien med hjälp av en kunnig guide från IKEA Museum som visar och berättar längs gator och fina grusstigar.

Kulturpromenaden om 2,5 km tar cirka en timme och avslutas i naturskön miljö vid sjön Möckeln. Här avnjuter ni er picknick och smälter alla nya intryck i lugn och ro.

Ni väljer själva vilket picknick-paket ni vill ha vid bokningen av den guidade Kulturpromenaden. Det finns i tre storlekar:

• Picknick-paket S: Saft och kanelbulle, 20 kr per person
  • Picknick paket M: Vår egen ostmacka, IKEA Food smoothie (frukt), liten kaka, 55 kr per person
  • Picknick paket L: Vår egen baguette, lufttorkad skinka, oliver, brie, marmelad, lax och cocktailtomater, Ramlösa, liten kaka, 85 kr per person

Vi tar hänsyn till eventuella allergier och andra speciella förutsättningar. Vegetariska och veganska alternativ finns vid förfrågan.

Privatperson

Val av guidad visning

Tillval

Skicka in din bokningsförfrågan så återkommer vi till dig så snart som möjligt inom 24 timmar (helgfria vardagar).

Företag/Förening

Val av guidad visning